Zespół Festiwalu

Zespół Festiwalu Bass&Beat

Magdalena Pawlik oraz Jakub Olejnik, członkowie zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego Wrocław, w 2017 roku uruchomili Bass&Beat Festival. Dostrzegli potrzebę ukształtowania przestrzeni, w której młodzi muzycy mogliby tworzyć oraz prezentować swoją pracę. Stwierdzili, że we Wrocławiu istnieje ważna nisza do wypełnienia.

Pierwsza edycja nie odbyłaby się gdyby nie Magdalena Pawlik, mecenaska i sponsorka, kładąca w swojej pracy nacisk na eksport muzyki polskiej.

W kolejnych latach do zespołu dołączyła Beatrix Baumert oraz Agata Szuba. Program muzyczny został w profesjonalny sposób uzupełniony o sztuki wizualne, dzięki czemu powstał multidyscyplinarny festiwal.

Jako misję przyjęto integrację środowiska jazzowego, angażowanie młodych muzyków oraz synergię sztuk. Festiwal wciąż ewoluuje dając muzykom możliwość rozwoju, a odbiorcom posłuchania i zobaczenia dzieł artystów występujących w przeróżnych kolaboracjach.

 

 

Magdalena Pawlik, Producentka Bass&Beat Festival

Magdalena Pawlik Producentka festiwalu

Dyrektorka Generalna Agencji Producenckiej ArtAnima, członkini Międzynarodowej Organizacji Soroptimist International Klub Wratislavia i członki Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego Wrocław, z wykształcenia etnolog i manager, z zamiłowania enolog, kolekcjonerka sztuki.

Mecenaska i producentka Bass&Beat Festival – wydarzenia, które jest coraz wyraźniej widoczne na kulturalnej mapie Wrocławia. Organizatorka i prelegentka „Music Business” – cyklu warsztatów skierowanych do artystów i managerów.

Inicjatorka badań na temat potrzeb wrocławskiego środowiska twórczego w zakresie szkoleń, ale także preferowanych kierunków eksportu muzyki polskiej na świecie.

Stara się łączyć wrocławskie środowisko artystyczne dla potrzeb twórczej pracy i promocji lokalnych projektów w skali międzynarodowej, pozyskując środki zarówno z programów dotacyjnych jak i z biznesu. Z powodzeniem wskazuje efektywne płaszczyzny współpracy i korzyści dla przedsiębiorców wynikające z finansowania kultury, a także stwarza możliwości dialogu dla obu stron. Za cel stawia sobie rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych wśród wrocławskich artystów, poprawiających funkcjonowanie na rynkach globalnych.

Na stałe współpracuje z takimi organizacjami jak Instytut Adama Mickiewicza, Music Export Poland, Kayax, Kino Świat, Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego, Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta.

W ciągu 17 lat zrealizowała ponad 1.500 liczących się konferencji branżowych, osiągając status specjalisty w branży MICE (Meeting Incentive Conferences Exhibition); wielokrotnie zapraszana na konferencje w charakterze ekspertki w branży. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi projektami, w tym projektami kulturalnymi.

Współpracuje z największymi przedsiębiorstwami w Polsce i za granicą, konsultując najciekawsze projekty konferencyjne na świecie.

Zaangażowana społecznie, ma wielkie serce dla ludzi, charyzmatyczna, mocna i niezwykle konsekwentna. Żyje z pasją i z pasją opowiada o tym, co żywe, istotne i ciekawe, wspiera organizacje kobiece, współpracuje z Wrocławską Radą Kobiet.

www.artanima.pl

 

 

Jakub Olejnik, Dyrektor artystyczny Bass&Beat Festival

Jakub Olejnik Dyrektor artystyczny Bass&Beat Festival

Jakub Olejnik – kontrabasista, gitarzysta basowy. Dyrektor Artystyczny Festiwalu Bass&Beat Festival. Absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej na kierunkach: klasyka (2002) oraz jazz (2008). Swój język muzyczny określa jako wszechstronny i różnorodny, a w jego muzyce słychać znakomity warsztat, elokwencję oraz bogatą wiedzę muzyczną.

Na scenie debiutował w 1999 roku w legendarnym klubie „Rura” we Wrocławiu. Profesjonalną karierę muzyczną rozpoczął już w czasie studiów z zespołem O.K.EJ., z którym zdobywał laury na jazzowych konkursach.

Występował na scenach większości krajów Europy. Koncertował na takich festiwalach jak Jazz Nad Odrą, Jazz Juniors, Cologne Jazz Night, Jazz Bez, Jazz Fest Brno, RCK Pro Jazz, Kosokvo Jazz Festival, Jazz Festiwal Košice, Musica Sacromontana, Green Town of Jazz, Era Jazzu czy Przystanek Woodstock.

Na scenie grał u boku wielu artystów – Rory Stuart, Piotr Wojtasik, Krzysztof Kiljański, Piotr Baron, Caren Karroll, Grzegorz Nagórski, Henryk Miśkiewicz, Kuba Stankiewicz, Dante Luciani, Agata Zubel, Rufus Reid czy Nicolas Simion. Współpracował z raperem i producentem muzycznym L.U.C-em przy tworzeniu projektów multimedialnych 39/89 Zrozumieć Polskę, War-Saw oraz Ibidem '40. W roku 2013 na festiwalu MusicaSacromontana wystąpił z gwiazdą muzyki flamenco, Carlosem Piñana. W 2014 roku we Wrocławiu zagrał z nowojorskim gitarzystą, Rory'm Stuartem.

W swoim dorobku ma następujące płyty: The Sound Office – Live (2002), Brodski Jazz Quartet – Bolling – Vilensky (2004), Kasia Stankowska – Passions (2005), Gitana – ElectricEklectic, (2006), Elżbieta Woleńska – Claude Bolling: Suite For Flute and Jazz Piano Trio (2007), Chopin Profanum Quartet – Chopin Profanum (2010), L.U.C – WarSaw (2010), Jan Adamczewski – Jan Adamczewski (2011), Kasia Stankowska – Nie ma szczęścia bez miłości (2013), Karolina Pernal – Claridad (2019) Justyna Szafran – Nie ma (2020) Piotr Rachoń – (2020).

Od roku 2004 prowadzi klasę kontrabasu i gitary basowej na Wydziale Instrumentalnym w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a od roku 2010 również w Instytucie Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. W latach 2009–2014 był członkiem kadry letnich kursów i warsztatów muzycznych m.in. w Puławach, Pułtusku, Nysie oraz Lesznie.

W roku 2012, podczas Światowego Festiwalu Kontrabasowego, prowadził klasę kontrabasu jazzowego obok takich znakomitości jak Thomas Martin, Catalin Rotaru czy François Rabbath.

Obecnie, swoją muzyczną aktywność koncentruje na prowadzeniu własnego kwartetu oraz trio, współtworzy zespoły: #PaderevskyOrchestra, Piotr Rachoń Quartet, The 5thSeason. Współpracuje także z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Teatrem Polskim we Wrocławiu, Narodowym Forum Muzyki.

W roku 2019 obronił przewód doktorski w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, jednocześnie pracując nad materiałem na autorską płytę.

www.jakubolejnik.com

 

 

Agata Szuba, Dyrektorka sztuk wizualnych Bass&Beat Festival

Agata Szuba Dyrektorka sztuk wizualnych Bass&Beat Festival

Agata Szuba jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Od 2014 roku jest pracownikiem naukowo-artystycznym w Pracowni Fotografii Intermedialnej, Katedry Sztuki Mediów wrocławskiej ASP, w której współrealizuje międzyuczelniany projekt badawczy Made in Photo – kreacyjne, inscenizacyjne i intermedialne cechy realizacji fotomedialnych.

W 2017 roku uzyskała tytuł doktora sztuki w PWSFTVIT w Łodzi. W swojej twórczości wykorzystuje różnorodne media artystyczne: fotografię, wideo, realizacje multimedialne, działania performatywne oraz rysunek i grafikę. Autorka tekstów teoretycznych o sztuce najnowszej, wystaw indywidualnych oraz uczestniczka pokazów zbiorowych w kraju i zagranicą m.in.: Suwon (Korea Południowa, Los Andeles (USA), Goerlitz (Niemcy), Batumi (Gruzja), Paryż (Francja, Londyn (Wielka Brytania) etc. Członek Naukowego Towarzystwa Fotografii i Zpaf.

Od roku 2018 współorganizatorka i dyrektor artystyczna w zakresie sztuk wizualnych Bass&Beat Festival, wydarzenia łączącego muzykę i sztuki wizualne.

 

 

Beatrix Baumert, Manager projektu

Beatrix Baumert Manager projektu

Beatrix Baumert – absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Z wykształcenia prawnik, z pasji działacz kultury. Od wielu lat związana z działaniami kulturalno-społecznymi, zarówno od strony formalnej jak i koncepcyjno-wykonawczej. W latach wcześniejszych związana z pracą prawną i polityczną.

Kierownik Działu Organizacji Imprez w Instytucji Samorządu Województwa Dolnośląskiego - Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu. Współpracuje z artystami i instytucjami w obszarze działań kulturalnych na terenie całego Dolnego Śląska, w kraju oraz za granicą. Na co dzień współdziała z artystami, stowarzyszeniami, instytucjami kultury, uczelniami, mniejszymi inicjatywami kulturalno-edukacyjnymi i samorządowcami.

Poza codzienną pracą – artist managment Piotra Damasiewicza, światowej klasy trębacza.

Przedstawicielka i współpracownik przy inicjatywie wydawniczo-koncertowej pn.: L.A.S. Listening and Sounding Production.

Aktywny członek Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego we Wrocławiu, współpracujący blisko z zarządem stowarzyszenia.

Manager międzynarodowego projektu Bass and Beat Festiwal promującego zarówno muzykę jak i sztukę wizualną oraz działania związane z managmentem i edukacją dla artystów. W ramach festiwalu współpracuje z muzykami z całego świata. Od USA po Europę. Interdyscyplinarne działania w ramach kreowania i tworzenia Festiwalu.

Tour manager międzynarodowego projektu pn.: #PaderewskiOrchestra, który miał zaszczyt zaprezentować się na JazzyColors Festiwal w Paryżu z okazji obchodów 100. rocznicy nawiązania współpracy dyplomatycznej między Polską, a Francją.

W swoich działaniach odpowiedzialna za rozliczenia projektów, sporządzanie umów, sprawy merytoryczno-organizacyjne, pozyskiwanie środków finansowych, pisanie wniosków, kontakt z artystami i placówkami współpracującymi, współpracę z mediami, wolontariatem itp.

W ramach zainteresowań społeczno-prawnych, wykładowca programu Europejskiego Funduszu Społecznego – projekt „Równi na rynku pracy – YEI”. Wykładowca – prawnik – prowadzenie szkoleń na terenie całego województwa Dolnośląskiego z młodzieżą zaczynającą wejście w dorosłe życie zawodowe. Zajęcia z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego.

W wolnym czasie pasjonatka dwóch kółek, biegania, gór i samochodowych podróży z dobrą muzyką w tle.

 

 

Paulina Popiół, PR Manager

Paulina Popiół PR Manager

Paulina Popiół, PR Manager – absolwentka politologii oraz dziennikarstwa, specjalistka ds. Public Relations. Swoją przygodę z PR zaczęła od agencji PR, następnie pracowała w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego, gdzie odpowiadała za kontakt z mediami oraz social media.  Pracuje jako specjalista ds. promocji i kontaktów z mediami w Muzeum Narodowym we Wrocławiu i jego oddziałach. Tworzyła strategie PR dla wielu organizacji pozarządowych, m.in. przez wiele lat współpracowała z Fundacją Sztuki Współczesnej ART TRANSPARENT (galeria sztuki współczesnej Mieszkanie Gepperta, jak i Przeglądu Sztuki SURVIVAL). Z ramienia Fundacji na Rzecz Studiów Europejskich odpowiadała za promocję projektu Ruch Miasta – plan mobilności dla Wrocławia, w 2019 przygotowała strategię oraz odpowiadała za promocję Triennale Rysunku Wrocław 2019 organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Obecnie pracuje nad edycją 2022. Od 2021 roku należy do Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego Wrocław, z którym współorganizuje Bass&Beat Festival po raz drugi.